top of page

Creazione

  • Pezze di teatru / zitelli : A TRUPPUCCIA / A TRUPPETTA

RIPURTATU

 * Loup Gris da Gilles Bizouern/Ronan Badel – éditions Didier Jeunesse. - Messa in scena Vanina Benisty

 

"Loup Gris",  piacevule di nucenza è di sgalabatezza, affamitu è baullone … scuprite l’antieroe simpaticu chì tutte e so trappule sò abbuliti unu dopu à l'altru per u nostru più grande piacè. 

Zitelli di 4/5/6 anni. 

​

* La frontière da Gilles Aufray ; in Le théâtre à lire et à jouer/2002 - Messa in scena Vanina Benisty

 

Una fruntiera, in qualchi locu trà dui paesi, duie lingue, duie culture, dui mondi. Zitelli rifugiati sbarcanu à sta fruntiera. Quì, una sentinella li dice ch'elli possenu sceglie u paese induv'elli volenu andà. Cumu sceglie ? I zitelli ùn cunnoscenu cà u so paese, a so lingua, a so cultura, u so mondu…Una truppa di cuntadori-viaghjadori si pruponenu di viaghjà per elli eppò dopu di turnà pè cuntà ciò ch'elli anu vistu è sentitu…

Zitelli di 7 à 10 anni. 

​

* Anissa/Fragments da Céline Bernard - Messa in scena Lauriane Goyet

​

Una classa di liceu, d'induve emergenu alcune individualità: Sandrine chì stà cù a so minnana, per mancanza di soldi per pagà l'internatu, Léa chì scopre l'amore è a so identità sessuale, Anissa, una minore isolata senza documenti, chì, dopu un test osseu, hè minacciatu di avè da lascià u territoriu. Chì fà per stu casu? Ùn vi impegnate micca? Per vene per aiutu? À un mumentu chì duvete fà auguri nantu à un fogliu d'orientazione, impegnate a vostra vita, impegnatevi solu. Un superb testu assai cuntempuraneu in a so forma è in a so lingua, ma ancu in termini di ciò ch'ellu dice di u nostru tempu, per evucà un numeru assai attuale, cù assai umanità, un testu ultimamente ottimistu è pienu di speranza in u a ghjuventù è a so capacità di mubilizà è dimustrà a maturità è l'entusiasmu.

Adolescenti di 11 à 15 anni. 

GHJUGNU2020

  • Pezze di teatru ogni pubblicu : A TRUPPA

RIPURTATU

ANNULLATU

 * Le Roi Lear William Shakespeare - Mise en scène Orlando Forioso

​

Ritenendu ellu stessu vicinu à a morte, un rè decide di sparte u so regnu in trè, per pudè dotà e so figliole: Goneril, Régane è Cordelia. In una vasta ceremonia induve sia a spartera sia u matrimoniu di e trè erede sò decise, li dumanda chì ognunu li faccia una dichjarazione ufficiale d'amore chì sigillerà tutte ste donazioni. Ma mentre i primi dui u lusinganu cun ostentazione è eccessu, u terzu face rimarche ragiunevuli chì infurianu u vechju omu è u cunducenu à maladisce u so preferitu ...

Chì hè a morale di Lear? Apparentemente ci sò duie, quella di u pazzu a sprime: Ùn rinunziate micca à u putere! Ùn sparte micca u vostru paese! L'altra morale hè implicitamente capita in a storia: date u vostru paese à quellu chì vulete; ma ùn aspittate micca per falla felice.

Numaru di participanti: 17.

​

* Passione - Réalisé par Orlando Forioso

​

In più di questu, avete bisognu di sapè ne di più.

A Passione hè un spettaculu pupulare, l'interessu di u quale risiede in u fattu ch'ella riunisce parechje persone micca prufessiunali intornu à una tradizione fermamente ancurata in a memoria cullettiva.

Cum'è ogni annu, ùn esitemu micca à mudificà / arricchisce u testu, per chì l'interessu di l'attori è di u publicu sia sempre rinuvatu.

GHJUGNU2020

APRILE     2020

Diffusione

ANNULLATU

RIPURTATU

GHJUGNU2020

 SITTEMBRE2020

RIPURTATU

  MAGHJU

2020

 NUVEMBRE

 2020

​

  • L’ultimu amore / A fine di u sognu : Sestu episodiu theatrale di u prughjettu d’Orlando Forioso : I BUNAPARTI, UNA FAMIGLIA CORSA - Cunsiglieru centificu Jean-Marc Olivesi

​

Incù Giovanni Pacini: Bastianu Brighi - Pauline Bonaparte Borghese: Coco Orsoni -  Letizia Ramolino Bonaparte: Marie-Paule Franceschetti 

Musica: Wolfgang Amadeus Mozart - 

Custumi: Costumeria Capricci di Livorno è René-Marie Acquaviva

Ritratti: Silvio Siciliano

Messa in scena: Orlando Forioso

​

Una pruduzzione TeatrEuropa di Corsica in coproduzzione cù a Cità d'Aiacciu, Maison Bonaparte - Aiacciu, SCN Malmaison - Parigi. Cù u sustegnu di a Cullettività di Corsica

Stu sestu episodiu hè dedicatu à a Toscana, l'Italia, a Musica è l'Amore. Pauline Bonaparte era cunsiderata a più bella donna in Europa di u so tempu. Canova, ci hà lasciatu a straurdinaria scultura chì a riprisenta, chì si pò vede à a Villa Borghese di Roma.

Sta donna, chì avia à i so pedi, è micca solu à i so pedi, più omi chè qualsiasi altri, hà cunsacratu l'ultima parte di a so vita à l'amore ch'ella hà cuncipitu per un ghjovanu musicante. : Giovanni Pacini. Giovanni Pacini, un ghjovanu cumpusitore, natu in Catania per casu, è mortu in Pescia, era famosu da a so prima ghjuventù in u mondu teatrale per e so opere. Era assai bellu.

Trà a principessa è u musicante, una rilazione emutiva sbilanciata scoppia assai prestu. Tramindui vanu à campà in Villa Paolina in Viareggio, custruita cù u solu scopu di rifugià u so amore scemu è impussibule. Un amore fucosu è turmentatu, chì serà l'ultimu per a Principessa Pauline.

U spettaculu imbuleghja di modu strettu a vita di trè generazioni: i più di quaranta Pauline, i guasgi ottanta Letizia, è u giovanu Giovanni, hà dettu Nino, à pena vinticinque anni. È sopra tuttu pende l'ombra di Napulione.

U spettaculu hè ghjucatu in corsu, francese è talianu.

​

​

  • Un dieu, un animal : sicondu u rumanzu di Jérôme Ferrari - Addattazione è messa in scena : Julien Fišera -   cù Ambre Pietri è Martin Nikonoff

​

A storia dice oghje: un ghjuvanottu volta in casa in Corsica dopu chì una missione militare in Mediu Oriente sia stata interrotta. Si mette in una ricerca per truvà u so amore di zitillina. Ma Magali, chì travaglia da cacciadore di capu per un grande gruppu è per quale a viulenza di e relazioni umane hè dinù u cutidianu, ùn pò fà nunda di pettu à ciò chì hè diventatu u ghjuvanottu.

Scrittu à a seconda persona di u singulare, u rumanzu intreccia una doppia narrazione: quella di u ghjuvanottu è quella di Magali. Riuniti inseme, sti dui figlioli pitturanu un ritrattu di a ghjuventù francese d'oghje. In una lingua putente è luminosa Jérôme Ferrari, spasseghja nantu à u passaghju à l'adultu è descrive a viulenza chì si face à sta ghjuventù. Cumu registrassi in stu mondu chì ùn ci stende micca e mani? Cumu amà in un mondu viulente? U spettaculu, presentatu u più vicinu pussibule à u publicu è purtatu da dui ghjovani attori, gira intornu à a quistione di l'impegnu ma ancu di a sperenza. Stu sintimu chì ùn ci lascia micca riposu è chì ci spinghje sempre à circà di superà si. A sperenza chì e cose ponu sempre cambià.

​

  • A Filetta/Cunstantinopuli : « Clair-obscur », creazione musicale chì sarà prisentata di sittembre mentre e  32esimi Scontri di canti pulifonichi.

​

Custantinopuli hè un inseme musicale chì hà sceltu di fà viaghjà a so fundazione - viaghju geograficu, storicu, culturale, interiore - da beie da tutte e fonti è di mira per orizonti luntani. Imprestendu u so nome da l'antica cità insignante chì illumina l'Uriente è l'Uccidente, l'inseme hè statu imaginatu cum'è un spaziu per scontri è incroci da u so direttore artisticu Kiya Tabassian è fundatu in u 1998 in Montreal.

Custantinopuli unisce e forze à l'inseme di pulifunia A Filetta per creà una quadru sunore affascinante in cui a luce è a bughjura s'incontranu per mezu di canti sacri è seculari di tradizione europea è persiana.

E pulifunie corse cantate da i cantadori di A Filetta nantu à e cumpusizioni di Jean-Claude Acquaviva, oltre à a canzone persiana è a musica erudita orchestrata da Kya Tabassian seranu à u ritrattu, per un cuncertu chì scumove assai.

Inseme Cunstantinopuli: Kiya Tabassian (voce è Sétar), Patrick Graham (percussioni), Didem BaÅŸar (kanun), Tanya La Perrière (viola d'amore è viulinu barocu)

A Filetta: Jean-Claude Acquaviva - François Aragni - Dumè Bianco - Petr’Antò Casta - Paul Giansily - Maxime Vuillamier.

1u periodu di residenza: ferraghju 2020

2u periodu: Maghju 2020: annullatu

3u periodu: Settembre 2020

​

​

  • La lune des baies mûres : una produzzione di a cumpagnia Acrobatica Machina, scritta è messa in scena da  Lauriane Goyet, incù Naéma Boudoumi è Vanina Benisty.

​

À u core di una scenografia nantu à roti, trà muvimenti è cambiamenti, i spettatori sò invitati à viaghjà da pittura in pittura, scuprendu i destini di Sol, una zitellina temeraria è curiosa. Ogni quadru a porta in i meandri di a so mente, a so mitulugia, quelli di e so paure, i so sogni, i so dubbiti è e so sperenze.

Ma cun quale si pò parlà quandu l'adulti sò troppu grandi è i chjuchi troppu chjuchi per capì? Per furtuna Mani hè quì, mutu è attente. Ma per quantu tempu?

Stu spettaculu serà prupostu durante a fiera di i libri di literatura per i zitelli: À libru apertu, in una di e sale di Fort Charlet.

Furmazione

ANNULLATU

GHJENNAGHJU

 2020

 FEBBRAIU

 2020

2020

 MAGHJU

 2020

GHJUGNU

 2020

APRILE

 2020

RIPURTATU

RIPURTATU

ANNULLATU

•    A merendella di i capelli bianchi è di i capelli biondi : 

​

Di dicembre 2019, avemu accoltu 2 culleghjani di terza per un stasgiu: li avemu dumandatu di fà ci pruposte, ch'é averiamu inclusu in u prugramma. Una di ste pruposte hè stata messa in opera in ghjennaghju 2020.

I studienti di l'attelli di teatru, quale facenu parte i dui stazianti, anu dumandatu à i membri di u Svegliu Calvese, di fà un attellu di pasticceria, induve quale serianu stati i participanti.

L'attellu si hè fattu sabbatu u 25 di ghjennaghju: animatu da 2 "coppii", hà permessu di fà: una torta, dui rotuli di cicculata, torte di farina castagnina, meringhe, infine qualcosa per suddisfà l'appetiti di tutti i nostri invitati (stazianti zitelli è adulti, membri) chì si sò affaccati à a Poudrière dumenica u 26 di ghjennaghju.

​

• Intervenzioni in e scole / CEL (18 è 19 ferraghju):

​

In u quadru di l'attività artistiche, sviluppate da u Polu di a zitellina di a cità di Calvi, durante e vacanze di ferraghju, U Svegliu Calvese hè statu chjamatu à intervene in attelli di teatru, guidati da Vanina Benisty

 

L'intervenzioni duronu 2 ghjorni. Si sò svolti à a Poudrière per un publicu di circa 20 zitelli.

​

​

• BD en Balagne: hè una cullaburazione cù u centru culturale Una Volta in Bastia, è più particularmente cù u so festival BD in Bastia.

​

Stu festival, chì ghjunghje à a 27esima edizione, si ferà da u 2 à u 5 d'aprile.

Dipoi parechji anni, U Svegliu Calvese hà fattu un partinariatu cù u centru culturale Una Volta, è riceve ogni annu unu di l'autori invitati. Hè cusì chì riceverà à Margaux Othats, chì venerà in Calvi, u 6 è u 7 d'aprile, per prisentà 2 libri: "A caccia" per i studienti di GS è Cp, è "Une nuit d'été" per i studienti di 8 à 11 anni.

I studienti ch'ella scontra averanu ricevutu prima infurmazione nantu à u travagliu di Margaux Othats, infurmazione chì li serà furnita da animatori di u Svegliu Calvese.

Mostra: La Poudrière da u 1 à u 18 d'aprile. Intervenzioni in e classe: da u 2 di marzu à u 3 d'aprile.

Numaru di classi: 11 classi. 

​

​

• Intervenzioni à a scola Campanari:

​

Una classa di a scola Campanari hà cuncipitu un prughjettu teatrale in lingua corsa, per u quale hè stata dumandata a cullaburazione di Svegliu Calvese, è più particularmente quella d'Orlando Forioso. Questa hè a classe CM1 di Mr. Christophe Ciccoli. A scola hà ottenutu un finanzamentu per 75 ore d'intervenzione, chì include a presentazione di a pezza di teatru à u Teatru di Bastia u 20 di ghjugnu di u 2020. Azzione rimandata à u prossimu annu sculare.

 

• Festivale di teatru per l'adulescenti: "Semences": 30/31 di maghju - 1 di ghjugnu:

​

Per parechji anni, l'attelli di teatru assistitu da l'adulescenti chì i seguitanu assiduamente.

Al di là di participà à u festivale "E Teatrale", i nostri studienti ùn anu micca a pussibilità di cunfruntassi cù altre sperienze teatrali: hè per quessa chì U Svegliu Calvese hà decisu d'urganizà un festivale di teatru destinatu solu à un publicu d'adolescenti. Per quist'annu, si svolgerà annantu à 3 ghjorni è aduneria cumpagnie lucale cum'è Alibi Theatre, o Locu Teatrale chì svolge un travagliu specificu cù i ghjovani. 

​

 

• Publicazione di testi di Cechov:

​

Dopu avè traduttu "A pruposta di matrimoniu", è "L'Orsu", dopu avè offertu stu primu pezzu à un publicu sempre appassiunatu, avemu decisu chì st'opera duveria esse u sughjettu di una publicazione, affinchì i studienti, À partesi da u 3u annu pò prufittà di materiale literariu di bona qualità: André Markowicz, chì hà guidatu l'attellu di traduzzione serà incaricatu di a presentazione di u travagliu, Dominique Bianconi, secretariu di l'associu, spiegherà a so filusufia.

​

​

• Lingua è cultura corsa: ghjè u prughjettu cuncepitu per a Festa di a Lingua, "Arburi, piante è puesia ..."

 

Incù issu prughjettu, U Svegliu Calvese perseguiteghja un doppiu ughjettivu:

- Mette à l'onore a lingua corsa incù u so rapportu à a tarra, è l'Arte;

- Sparghje u so perimetru di diffusione per un publicu diversificatu.

 

• A lingua corsa ind'è u so rapportu à a tarra è à l'Arte:

- 17 d'uttobre: Mostra itinerante cù Olivia Paroldi, Passate di donne

- 24 d'uttobre: ​​Girandulata incù Stefanina Orsini, medicu, animatore di a pagina Facebook: "Arburi è fiori di Corsica": scuperta di e piante di u litturale;

- 25 d'uttobre: ​​Scuperta di e piante cumestibile è medicinale incù Francesca Desideri;

- 31 d'uttobre: ​​Scuperta di a tarra ind'è a furesta di Bunifatu cù à plastiscina Cathy Astolfi;

- 7 di nuvembre: E piante è a puesia cù Tittò Limongi pè i zitelli; cù Olivier Ancey è Jean-Yves Acquaviva pè i maiò;

- 14 di nuvembre: e piante inde u cantu: Attellu di paghjella cù u gruppu A Filetta tutta a ghjurnata à l'uratoriu Sant Antone Abbate;

​

 UTTOBRE

NUVEMBRE

 2020

Espusizione

ANNULLATU

  • Margaux Othats

​

Nata in u 1989 in i Pirenei, in u 2008 hà raghjuntu a Scola d'Arte Decurative di Strasburgu da a quale hè stata diplumata di l'attellu d'illustrazione in u 2013.
U so primu libru "La Chasse" hè statu esciutu in u 2014 da l'edizioni Magnani è hè statu sceltu in e "pepite" di a fiera di u libru di Montreuil quellu stessu annu. Dopu hà publicatu dui altri libri cù edizioni Magnani, "Un jour Dehors" in 2016 è "Blanc" in 2017. A listessa annata, hà ancu cullaburatu à un libru di fianche à fiancu à Muriel Bloch, "Le secret du nom" publicatu da Edizioni Gallimard Jeunesse Giboulées.
Face dinò immagini per riviste o ghjurnali (Nyctalope, Citrus, Kiblind, XXI, Télérama, New York Times)

Hè l'autore / illustratore chì venerà in Calvi, dopu à u festivale BD in Batia: hà da presentà a so opera da u 1 à u 17 d'aprile.

​

  • Armand Luciani

​

Fotograffu corsu, in listessu tempu, travaglia cum'è fotografu cummerciale è adopra un approcciu artisticu più persunale. Hè in a parte artistica di u so travagliu chì U Svegliu Calvese, hà avutu a pussibilità di scuntrallu: in fatti, hà participatu à parechje occasioni di i "Rencontres de Chants Polyphoniques", mettendu in risaltu à tempu artisti invitati è vuluntarii, è senza esità à mette e so cumpetenze prufessiunali à u serviziu di a rivista di e "Rencontres". Hà presentatu a so mostra "Phaseshift" 3 anni fà. Quist'annu, ci offre u travagliu ch'ellu hà fattu nant'à e cunfraternite di u Nebbiu, è più particularmente nant'à a Settimana Santa.

Da u 14 à u 19 di settembre di u 2020 à a Poudrière.

 

  • Olivia Paroldi

​

Mostra Passate di donne, di u 18 à u 19 di sittembre à nantu à i muri di a citadella.

Serà u 3u periudu di a residenza artistica d’Olivia Paroldi : hà racoltu parolle di donne, ci averà « riscrittu » nantu à u linoleum, arnese di e so stampe. È serà ora chì issi raconti nati in Calvi, piglianu piazza à nantu à i muri in u core di a cità. 

APRILE

2020

SITTEMBRE

2020

SITTEMBRE

2020

04 95 65 23 57

©2020 da U Svegliu Calvese. Créé avec Wix.com

bottom of page